Domů Revue Meta uvažuje o placených verzích Facebooku a Instagramu pro EU

Meta uvažuje o placených verzích Facebooku a Instagramu pro EU

Press

Nabídka placených verzí sítí Facebook a Instagram bez reklam by podle zdrojů mohla firmě pomoci rozptýlit obavy evropských regulátorů ohledně ochrany soukromí, protože by uživatelům poskytla alternativu ke službám založeným na reklamě, které využívají analýzu osobních údajů.

Nejvyšší soud EU v červenci firmě Meta prakticky zakázal kombinovat údaje shromážděné o uživatelích napříč jejími platformami i z jiných webových stránek a aplikací, pokud nezíská výslovný souhlas uživatelů. Irský úřad pro ochranu osobních údajů (DPC) firmě v lednu vyměřil pokutu 390 milionů eur (zhruba 9,4 ,miliardy Kč) za to, že nutila uživatele akceptovat cílenou reklamu jako podmínku pro používání sítě Facebook.

Evropa je podle listu pro Metu druhým nejlukrativnějším regionem po Severní Americe. Finanční ředitelka firmy Susan Li v dubnu uvedla, že reklama v Evropské unii se podílí zhruba deseti procenty na celkových obchodních aktivitách podniku.

Meta v EU kvůli nejistotě v oblasti regulace ochrany osobních údajů zatím nespustila svou novou síť Threads. Tou se firma snaží konkurovat síti X, dříve twitter, amerického miliardáře Elona Muska.

Další podobné články